Porsche 911 Targa wjeżdża na wakacje 2020

18/05/2020, 11:01 · · · 0

W 1967 roku Porsche odsłoniło pierwszą Targę na świecie. Powód jej powstania był prosty – zmieniające się przepisy i brak odpowiedniej sztywności nadwozia spowodowały, że firma szukała rozwiązania, które spełniałoby normy i oferowało powiew świeżego powietrza. Sama nazwa „Targa” pochodzi od wyścigu ulicznego Targa Florio, który odbywał się w górskich rejonach Sycylii od 1906 roku i który w 1977 roku został przerwany z powodów bezpieczeństwa. Żyje jednak nadal, jako odcinek specjalny w Rajdowych Mistrzostwach Włoch.

Model 992 Porsche 911 Targa dostępny jest tylko z napędem na 4 koła, jako Targa 4 i Targa 4S. W odróżnieniu od pierwszych modeli Targa, gdzie panele nad głową trzeba było demontować ręcznie, firma ponownie zastosowała swój automatyczny mechanizm chowania i wysuwania dachu, co obrazuje poniższa animacja (na bazie starszej wersji 911). Cała procedura zajmuje 19 sekund.

Za tylną osią znajdują się silniki znane z obecnej linii 911 – trzylitrowy bokser z dwoma turbosprężarkami, rozwijający 385 lub 450 KM. Przyspieszenie wynosi odpowiednio 4,2 lub 3,6 sekundy do 100 km/h, a prędkość maksymalna wynosi 289 km/h lub 304 km/h.

Oba modele Targi są standardowo wyposażone w 8-biegową dwusprzęgłową zautomatyzowaną przekładnię PDK, którą można bez dopłaty zastąpić nową 7-biegową ręczną skrzynią biegów, która w komplecie zawiera pakiet Sport Chrono. Prawdziwy entuzjasta skorzysta z tej możliwości bez wahania.

Porsche InnoDrive, które w połączeniu z adaptacyjnym tempomatem, zna i rozumie pokonywaną przez nas trasę, będzie dostępne w tym modelu. Ta opcja nie działa jeszcze w Polsce.

Kolejną nowością jest funkcja Smartlift, która unosi przód, aby łatwiej było pokonać uliczne przeszkody. Tę funkcję można teraz zaprogramować, aby robiła to automatycznie, bez naszego udziału, w określonych miejscach.

PTV1 jest standardem w modelu Targa 4S i opcją dla Targi 4. Ta opcja zawiera w sobie elektroniczną blokadę tylnego dyferencjału i całkowicie odmienia prowadzenie auta, szczególnie w ciasnych zakrętach.

Targa 4 jest domyślnie dostarczana na 19-calowych felgach z przodu, obutych w opony 235/40 ZR19, i 20-calowych z tyłu, wyposażonych w 295/35 ZR20. Targa 4S ma o cal większe felgi – 20″ i 245/35 ZR20 z przodu oraz 21″ i 305/30 ZR21 z tyłu.

Targa 4 i 4S różnią się też hamulcami – tańszy model ma 330 mm tarcze z czterotłoczkowymi zaciskami, podczas gdy droższy ma 350 mm tarcze z sześciotłoczkowymi zaciskami. Opcjonalnie można oczywiście zamówić „ceramikę” – PCCB.

CarPlay jest w standardzie w tym modelu, a dostawy mają się rozpocząć od czerwca br. Niemiecki konfigurator 911 już ma dostępne obie odmiany Targi, więc pozostaje mi życzyć miłego konfigurowania i jeszcze milszego zamawiania!


911 992 Carrera Cabriolet na pięknych drogach Schwarzwaldu

Mam osobiście dużą słabość do Targi i pomimo, że najnowsza odmiana wersji Cabriolet 911-tki jest absolutnie wyjątkowa, gdybym wybierał jedno z tych aut, to miałbym duży orzech do zgryzienia. A o samej słabości mam nadzieję mieć okazję opowiedzieć w niedalekiej przyszłości…

  1. Porsche Torque Vectoring.
0

Wojtek Pietrusiewicz

Wydawca, fotograf, podróżnik, podcaster – niekoniecznie w tej kolejności. Lubię espresso, mechaniczne zegarki, mechaniczne klawiatury i zwinne samochody.