iPhone 12 Pro vs. iPhone 11 Pro – porównanie aparatów [500+ MB zdjęć!]

10/11/2020, 17:00 · · · 6

Strona 2/7

iPhone 11 Pro vs. iPhone 12 Pro – przykład nr 1

Ultrawide 13 mm

iPhone 11 Pro po lewej, iPhone 12 Pro po prawej.

Jak widać, różnica pomiędzy obiektywami 13 mm jest kolosalna, nie tylko ze względu na fakt, że iPhone 12 Pro (oraz każdy inny z serii 12, czyli 12 Mini, 12 i 12 Pro Max) ma teraz na tym obiektywie Night Mode, ale również dlatego, że wymieniono i poprawiono jego obiektyw. Sporo zmian też dzieje się w softwarze, co zademonstruję na innych zdjęciach.

Wide 26 mm

iPhone 11 Pro po lewej, iPhone 12 Pro po prawej.

W przypadku standardowego obiektywu szerokokątnego, różnice są znacznie mniejsze. Po pierwsze, ujęcia były robione w deszczu i na obiektywie 12 Pro chyba byłą kropla wody. Po drugie, zdjęcie z nowszego iPhone’a jest mniej konstrastowe. Automatyczny balans bieli, w tym przypadku, jest na korzyść 11 Pro – lepiej oddał klimat zastany przy sodowych lampach. Szumy są na korzyć 12 Pro, ale wiele z tego prawdopodobnie wynika z innej ekspozycji.

iPhone 11 Pro po lewej, iPhone 12 Pro po prawej.

Powyżej powinniście widzieć 100% crop, jeśli oglądacie te zdjęcia na ekranie komputera. O ile w przypadku pełnych zdjęć wydaje się, że to z 12 Pro ma więcej detali, to zbliżenie na rejestrację pokazuje, że jest bardzo podobnie.

Tele 52 mm

iPhone 11 Pro po lewej, iPhone 12 Pro po prawej.

Na parze zdjęć z 52 mm obiektywów widać podobne różnice, co przy 26 mm – aparaty inaczej naświetlają scenę, 12 Pro lepiej sobie radzi z szumami (co może też wynikać z faktu, że są po prostu jaśniej naświetlone), a 11 Pro ma AWB zdecydowanie bliższy rzeczywistości.

Tryb Portretowy (selfie)

iPhone 11 Pro po lewej, iPhone 12 Pro po prawej.

Nie wiem czy iPhone 11 Pro tutaj chybił z ostrością, czy poruszyłem zdjęcie, ale to z 12 Pro jest zdecydowanie lepsze. Może to być błąd użytkownika, ale jeśli chodzi o bokeh, to zdecydowanie przyjemniej, w tych trudnych warunkach, poradził sobie 12 Pro – zwróćcie uwagę na włosy. Oba zdjęcia są naświetlone prawie identycznie, przy ISO 1250, f/2,2 i 1/14 sekundy, ale im dłużej patrzę na to z 11 Pro, tym bardziej jestem przekonany, że ruszyłem ręką podczas naświetlania, ale wrzuciłem je ze względu na różnice w rysowaniu świateł poza głębią ostrości – te z 12 Pro są ładniejsze (chociaż to subiektywna sprawa).


Strony: 1 2 3 4 5 6 7


6

Wojtek Pietrusiewicz

Wydawca, fotograf, podróżnik, podcaster – niekoniecznie w tej kolejności. Lubię espresso, mechaniczne zegarki, mechaniczne klawiatury i zwinne samochody.