Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu AirPods dominują na rynku bezprzewodowych słuchawek

AirPods dominują na rynku bezprzewodowych słuchawek

1
Dodane: 3 lata temu

AirPods miały nieproporcjonalnie duży udział w światowym rynku bezprzewodowych słuchawek w 2020 roku, zgodnie z nowym raportem Strategy Analytics.

Przy sprzedaży ponad 300 milionów sztuk, rynek sprzedaży słuchawek Bluetooth True Wireless Stereo (TWS) wzrósł w zeszłym roku o prawie 90%. Ten wynik wiele zawdzięcza z całą pewnością przejściu wielu firm w tryb pracy zdalnej. AirPods stanowią prawie połowę całego rynku, a reszta to duża liczba firm z indywidualnie małymi udziałami.

Pomimo dominacji Apple, Strategy Analytics zauważa, że ​​jego przewaga maleje wraz ze wzrostem konkurencji:

„Apple utrzymał pozycję lidera w segmencie TWS w 2020 r., ale jego znaczący udział maleje wraz ze wzrostem konkurencji. Silna konkurencja spodziewana jest ze strony Xiaomi, Samsunga i Huawei w 2021 r.”

– powiedział Ken Hyers, dyrektor Strategy Analytics.

„Rynek zestawów słuchawkowych TWS jest już ogromnie przepełniony i pomimo dobrych perspektyw sprzedaży, w nadchodzących latach nieuchronnie nastąpi konsolidacja”.

Według Ville-Petteri Ukonaho, zastępcy dyrektora w firmie Strategy Analytics, „mniej niż jedna osoba na dziesięć posiada zestaw słuchawkowy Bluetooth, więc nadal istnieje duże pole do rozwoju”.

Oszałamiające wyniki finansowe Apple za Q3 2020 (FY Q4 2020)

Wczorajsze wyniki finansowe Apple za pierwszy kwartał fiskalny także pokazują, że kategoria Weareables/Home/Accessories, do której przynależą m.in. AirPods, notuje tylko i wyłącznie fascynujące wzrosty rok do roku.

Krzysztof Kołacz

🎙️ O technologii i nas samych w podcaście oraz newsletterze „Bo czemu nie?”. ☕️ O kawie w podcaście „Kawa. Bo czemu nie?”. 🏃🏻‍♂️ Po godzinach biegam z wdzięczności za życie.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .

Komentarze: 1

Nigdy takie statystyki nie przemawiały do mnie. Za każdym razem jak chcę coś kupić to najpierw osobiście sprawdzam produkt i dopiero wybieram. Coś co sprzedaje się najlepiej nie musi być wcale najlepsze. Dobrym przykładem jest Philips, który nie łapie się na te wszystkie rankingi, a robi bardzo dobrej jakości słuchawki.