Umocniła się dominacja Apple na rynku tabletów

29/01/2021, 12:00 · · · 0

Apple nadal dominuje na rynku tabletów z szacowaną liczbą 19,2 miliona dostaw w czwartym kwartale 2020 roku, zgodnie z nowymi danymi udostępnionymi dziś przez Canalys.

Apple dostarczyło 19,2 mln iPadów w czwartym kwartale 2020 r. (co odpowiada pierwszemu kwartałowi fiskalnemu 2021 r., a szczegółowe wyniki finansowe za ten okres firma opublikowała w tym tygodniu.). Wynik ten oznacza 40% wzrost w stosunku do szacowanych 13,7 mln tabletów, które sprzedano w czwartym kwartale 2019 r.

Oszałamiające wyniki finansowe Apple za Q3 2020 (FY Q4 2020)

Jeśli chodzi o udział w rynku, Apple ma 36%, prawie dwukrotnie więcej niż jego następny najbliższy konkurent, Samsung. Samsung z zaledwie 19% udziałem w rynku, w okresie świątecznym, sprzedał około 9,9 miliona tabletów.

Amazon dostarczył szacunkowo 6,5 miliona sztuk, co stanowi 12% udziału w rynku, podczas gdy Lenovo tylko 5,6 miliona, a Huawei jeszcze mniej – 3,5 miliona sztuk.

Przez cały rok 2020 Apple dostarczyło około 58,8 miliona tabletów, o 24% więcej niż w 2019 roku. Samsung sprzedał około 31 milionów, następnie Huawei – 16,3 miliona, a Amazon – 15,9 miliona egzemplarzy.

Canalys podzielił się również szacunkami dotyczącymi komputerów PC, tabletów i Chromebooków w czwartym kwartale 2020 r., a na tej liście Apple był drugim światowym dostawcą komputerów z wynikiem 26,4 mln dostaw, co stanowi wzrost o 42% w porównaniu z łącznymi dostawami komputerów Mac i iPada w 2019 r. Niesamowity wynik, a bazując na tym co pokazały ostatnie wyniki finansowe firmy, będzie tylko przebijany w najbliższych kwartałach.

Biorąc pod uwagę tablety i komputery PC, Lenovo był największym światowym dostawcą z 28,8 milionami sprzedanych egzemplarzy. HP zajął trzecie miejsce z 19,3 milionami, Dell czwarte z 15,9 milionami, a Samsung zajął piąte z 11,5 milionami sprzedanych egzemplarzy.

W całym 2020 roku Apple dostarczyło szacunkowo 81,4 miliona iPadów i komputerów Mac, zajmując drugie miejsce po Lenovo z 87 milionami sprzedanych egzemplarzy. I to firma, która nie produkuje maszyn tanich, ale za to takie, których wartość jest o wiele wyższa (zwłaszcza rozłożona w czasie) niż jakiejkolwiek maszyny konkurencji. Rynek, pomimo pandemii, zdaje się to rozumieć. Oczywiście to jeszcze nie oznacza, że konsumenci zaczną taranować sklepy Apple, ale z pewnością cieszy, przynajmniej mnie. To po prostu lepsza inwestycja i tak, można się z tym nie zgodzić.

Trzymając się faktów, Apple jest dopiero na początku całkowitej rewolucji, a ten rok przyniesie kolejne maszyny z procesorami Apple Silicon, które już dziś w standardowych zastosowaniach wyprzedzają konkurencję o jakieś 5 lat. iPad natomiast może być coraz częstszym wyborem wśród studentów, menadżerów i pracowników wielu innych branż, co mnie osobiście w ogóle nie dziwi, a wręcz stanowi dowód na to, że strategia firmy na ten produkt została zmieniona prawidłowo, a iPadOS tę obecną sprzedaż tylko wzmocnił. W końcu to mój podstawowy komputer przenośny od 4 lat. Polecam gorąco spróbować!



źródłoMac Rumors

0

Krzysztof Kołacz

👨🏻‍💻 Piszę tutaj. 🎙 O technologii, biznesie i sporcie rozmawiam w podcaście: boczemunie.pl. 🍋 Jestem Brand Managerem FreshMail.pl. 🏃🏻‍♂️ Biegam. Parzę i piję ☕️ specialty. 👉 krzysztofkolacz.pl