Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Audi Q4 e-tron Sportback – pierwsze wrażenia [galeria zdjęć]

Audi Q4 e-tron Sportback – pierwsze wrażenia [galeria zdjęć]

0
Dodane: 2 lata temu

Niedawno mieliście okazję czytać o Audi Q4 e-tronie w wersji „normalnej”, mniej sportowej z wyglądu. Wersje Sportback tradycyjnie charakteryzują się opadającą linią dachu, ale mniejszą przestrzenią użytkową. Poza Q4 e-tron Sportback – tutaj jest inaczej.


Ten artykuł pochodzi z archiwalnego iMagazine 10/2021


Najciekawszą cechą jest to, że pomimo opadającego dachu, który pozornie zmniejsza przestrzeń bagażową, najnowsza odmiana Q4 e-tron ma o 15 l większy bagażnik (liczony oczywiście do „linii okien”, czyli do tylnej półki). Niestety nie udało mi się dowiedzieć, ile więcej mamy przestrzeni, gdy spróbujemy upchnąć coś wyższego w pionie, ale sportowa sylwetka ma jeszcze jedną sporą zaletę, szczególnie ważną w przypadku elektryków – niższy współczynnik oporu powietrza.

Mniejszy opór powietrza oznacza mniejsze zużycie prądu, a to oznacza większy zasięg. Niestety, jesteśmy w tej fazie nowego źródła napędu, w której zasięg jest istotny, bo w naszych warunkach ciężko o sensowną sieć punktów ładujących. To się oczywiście będzie z czasem poprawiało, ale w międzyczasie warto zapewnić sobie ładowanie w domu, poprzez montaż siły w garażu czy jeszcze lepiej, poprzez wspomaganie się fotowoltaiką lub innym alternatywnymi źródłami energii. A jeśli energię możecie jeszcze magazynować, to w ogóle jesteście do przodu!

Tym razem wybrałem model „najbiedniejszy”, czyli zapewniający przyspieszenie na poziomie 9 s do 100 km/h ze startu zatrzymanego. Już słyszę te głosy, że to powolne auto! Że ślimak! Zapytam więc, a jeździliście takim? Z elektrycznym napędem? Pamiętajmy, że charakterystyka pracy silnika spalinowego i elektrycznego jest zgoła inna – w tym drugim mamy pełny moment obrotowy dostępny od zera obrotów aż do pełnych. To całkowicie zmienia odczucia za kierownicą, a samochód jest wystarczająco szybki dla każdego normalnego użytkownika, który nie ma dużych wymagań. Jedyną wadą tego modelu jest to, że nie ma napędu na cztery koła, dla osób chcących lepszej przyczepności w trudnych warunkach, ale ma napęd na tył, więc prowadzi się zdecydowanie lepiej, niż się spodziewamy.

Jest jeszcze jeden aspekt Q4 e-trona w wersji Sportback, który będzie dla wielu osób miał spore znaczenie. Wygląd. Już zwykły mi się bardzo podobał – w ogóle kierunek designu Audi w segmencie elektrycznym bardzo mi odpowiada – ale po zobaczeniu Sportbacka na żywo całkowicie zmieniłem zdanie. Tego zwykłego modelu mogłoby dla mnie nie być, bo Sportback, z profilu szczególnie, ale również z tyłu, prezentuje się znakomicie.

Galeria

Wojtek Pietrusiewicz

Wydawca, fotograf, podróżnik, podcaster – niekoniecznie w tej kolejności. Lubię espresso, mechaniczne zegarki, mechaniczne klawiatury i zwinne samochody.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .