Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Porsche Charging Service dostępne już w Polsce

Porsche Charging Service dostępne już w Polsce

0
Dodane: 11 miesięcy temu

Porsche Charging Service już funkcjonuje w Polsce i dzięki jednej aplikacji oraz karty, użtykownik ma dostęp do ładowarek Porsche Turbo Charger, Ionity i Greenway. Przypominam też, że właściciele Porsche mają darmowy dostęp do ponad 70 ładowarek Porsche Destination Charging w całej Polsce.

Informacja prasowa

Poznań. Porsche Charging Service pozwala na prosty dostęp do ponad 360 tysięcy publicznych punktów ładowania w Europie – wszystko za pomocą jednej aplikacji. Od 17 kwietnia jest już oficjalnie dostępna również w Polsce. Z PCS można korzystać m.in. na stacjach ładowania Porsche Turbo Charger, w sieci Ionity, a także Greenway. Dostępne punkty ładowania widoczne są w aplikacji My Porsche. Jest to kolejny krok w strategii, który ma jeszcze bardziej rozwinąć sieć infrastruktury dla samochodów elektrycznych i hybryd typu plug-in.

Porsche Charging Service zapewnia użytkownikom aplikacji My Porsche dostęp do publicznych punktów ładowania równie łatwo jak w domu. Usługę można aktywować w sklepie Porsche Connect Store. W ciągu kilku dni użytkownik otrzyma kartę Porsche Charging Card, której może użyć na stacjach ładowania.

– Rozwój naszej infrastruktury jest równie ważny, jak rozwój samochodów – mówi Wojciech Grzegorski, dyrektor marki Porsche w Polsce. – W 2030 r. 80 proc. wszystkich produkowanych przez Porsche aut będzie wyposażonych w napęd elektryczny. Oznacza to, że polscy klienci muszą mieć bezproblemowy dostęp do punktów ładowania w każdym miejscu, w którym się znajdują. Dzięki stałemu rozwojowi infrastruktury i usłudze Porsche Charging Service będzie to możliwe – dodaje.

Jedna usługa, wiele możliwości

Porsche Charging Service w połączeniu z My Porsche daje wiele możliwości i mocno upraszcza cały proces ładowania samochodu. Aplikacja wskaże wszystkie punkty ładowania w okolicy, w miejscu docelowym lub wzdłuż zaplanowanej trasy.

Proces ładowania, w zależności od typu punktu, może być rozpoczęty na trzy sposoby. Najbardziej klasycznym jest zwyczajne przyłożenie karty Porsche Charging Card do czytnika RFDI na stacji ładowania. Równie komfortowe jest uwierzytelnienie za pomocą aplikacji My Porsche. Jednak najwygodniejszą opcją w Porsche Charging Service, jest Plug & Charge, dzięki której proces ładowania może rozpocząć się automatycznie, po prostu po podłączeniu kabla. W aplikacji My Porsche możliwe jest filtrowanie według stacji ładowania obsługujących Plug & Charge. Wszystkie ładowania rozliczane są w cyklu miesięcznym, za pomocą karty kredytowej przypisanej do My Porsche.

Wśród stacji ładowania obsługiwanych przez PCS w Polsce są Porsche Turbo Chargers, które pozwalają na ładowanie z maksymalną mocą 320 kilowatów (ładowanie modelu Porsche Taycan z maksymalną mocą 270 kW, ładowanie dwóch samochodów równocześnie – po 160 kW). „Zatankowanie” modelu Porsche Taycan z akumulatorem Performance z poziomu 5% do poziomu 80% zajmuje w takiej sytuacji zaledwie 22,5 minuty. Znaleźć je można przy Porsche Centrach w Poznaniu, Wrocławiu, Katowicach, Krakowie, Łodzi, Sopocie i Warszawie.

W kraju jest też już ponad 70 partnerów z ładowarkami Porsche Destination Charging – zlokalizowanych przy hotelach, restauracjach i innych miejscach często odwiedzanych przez kierowców. Właściciele samochodów Porsche mogą w nich ładować swoje auta bezpłatnie, ale PDC są dostępne także dla innych. Cały czas trwa rozbudowa tej sieci i przystępują do niej kolejni partnerzy. Rozwija się także sieć Ionity, tworzona przez konsorcjum kilku marek motoryzacyjnych, w tym Porsche. Dziś ma już w Polsce sześć stacji (głównie przy autostradach), a w okolicy Opola powstają dwie kolejne.

– Porsche Taycan to dopiero pierwszy z całkowicie elektrycznych modeli w naszej gamie – zauważa Wojciech Grzegorski. – Już w przyszłym roku swoją premierę będzie miał elektryczny następca naszego szalenie popularnego SUV-a Macana. W kolejnych latach elektryfikowane będą kolejne modele, najpierw 718, potem Cayenne. Później z kolei pojawi się jeszcze trzeci SUV, który pozycjonowany będzie powyżej Cayenne. Idą ekscytujące czasy i musimy zadbać o to, żeby infrastruktura i usługi ładowania nadążały za elementami czysto motoryzacyjnymi – zapowiada dyrektor Porsche w Polsce.

Wojtek Pietrusiewicz

Wydawca, fotograf, podróżnik, podcaster – niekoniecznie w tej kolejności. Lubię espresso, mechaniczne zegarki, mechaniczne klawiatury i zwinne samochody.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .