Ekstremalny Taycan Turbo GT – 1108 KM, 1340 Nm i 2,2 s do 100 km/h – oraz app na Vision Pro od Porsche
Porsche dzisiaj zaprezentowało nową, najbardziej ekstremalną odmianę Porsche Taycana, która poza ogromną mocą, oferuje również inne zmiany względem modelu „zwykłego”…
Taycan Turbo GT oferuje 815 kW / 1108 KM oraz 1340 Nm ze swoich silników, w overbooście. To przekłada się na przyspieszenie ze startu zatrzymanego do 100 km/h w 2,2 s z pakietem Weissach lub 2,3 s bez niego. Aby to osiągnąć, wprowadzono wiele innych zmian.
Ten model oferuje tylko jeden port do ładowania po prawej stronie, na przednim błotniku, ma nowe lekkie kute felgi, oraz sporo części z włókien węglowych, których celem jest nie tylko obniżenie wagi auta, ale również wprowadza zmiany aerodynamiczne. Na tylnej klapie znajdziemy też sporych rozmiarów spojler, którego zadaniem jest dostarczać dodatkowy docisk. Też wykonano go z włókna węglowego… No i nie mogło obyć się bez wspomnianego pakietu Weissach, który podnosi Vmax z 290 km/h do 305 km/h, wprowadza dodatkowe elementy aerodynamiczne i sztywne skrzydło z tyłu. Pakiet Weissach dodatkowo usuwa wszystko, co nie jest potrzebne do jazdy poza torem, w tym tylne fotele, zegarek na desce rozdzielczej, maty podłogowe i w bagażniku oraz wyciszenie wnętrza. Usunięto też sytem audio z tyłu auta.
Turbo GT wyposażono w nowy 900 A falownik impulsowy, który umożliwia korzystanie z nowej funkcji, nazwanej Attack Mode. Ten tryb dostarcza kierowcy dodatkowych 120 kW / 163 KM przez 10 sekund, wtedy kiedy ich potrzebuje, na żądanie, za pomocą przycisku na kierownicy lub prawej manetki za kierownicą, dzięki czemu rękawice nie są przeszkodą.
Porsche zabrało też Taycana Turbo GT na tor Laguna Seca, gdzie mieli do pobicia record Tesli Model S Plaid, który wynosi 1:30,30. Lars Kern po pierwszym okrążeniu już osiągnął ten cel i ustanowił nowy rekord wynoszący 1:28,28, ale nie był zadowolony. Wyjechał więc jeszcze raz i tym razem udało mu się wykręcić 1:27,87.
Na streamie premierowym Porsche pojawił się również Tim Cook, który pogratulował Oliverowi i inżynierom firmy, i spędził chwilę opowiadając o tym, jak Vision Pro, dzięki nowej aplikacji, pozwala wizualizować wszystkie przejazdy na torach, pokazując jego reprezentację 3D oraz wszelkie niezbędne informacje. Fragment o Vision Pro możecie obejrzeć od 8:33 pod tym linkiem.
Na wspomniane odelżenie jego konstrukcji składa się m.in. wykończenie wnętrza z włókna węglowego na słupkach B, górnej obudowy lusterek i wkładek progowych. Pomagają też pełne kubły wykonane z CFRP, bagażnik z lekkich materiałów i brak elektrycznej obsługi tylnej klapy. W sumie udało się zaoszczędzić 75 kg względem modelu Turbo S.
Auto też fabrycznie wyposażono w pakiet Dynamic z zawieszeniem zestrojonym indywidualnie pod Turbo GT, wspomniane 21-calowe lekkie kute felgi i hamulce PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake). Zmiany w zaciskach i systemie montażu tarczy oszczędziły dodatkowe 2 kg. Sam zaciski są polakierowane w kolorze Victory Gold.
Turbo GT oferuje wybór sześciu lakierów zewnętrznych i przez najbliższy rok nowy Pale Blue Metallic oraz Purple Sky Metallic będą zarezerwowane dla Turbo GT. Można oczywiście wybrać dowolny lakier dzięki ofercie Paint to Sample (PTS).
Taycan Turbo GT oferuje 555 km zasięgu wg. WLTP.