Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Dwa nowe warianty Porsche Macan wjechały do konfiguratora – Macan i Macan 4S

Dwa nowe warianty Porsche Macan wjechały do konfiguratora – Macan i Macan 4S

0
Dodane: 5 miesięcy temu

Do oferty Porsche dołączyły dwa nowe warianty w pełni elektrycznego Porsche Macana. Pierwszy to model tylnonapędowy, opisany z tyłu jedynie słowem „Macan”, a drugi to wariant 4S, wypełniający lukę pomiędzy 4-ką a Turbo.

 Macan

Nowy Macan wyposażono w silnik z tylnej osi Macana 4, który pozwala mu rozwijać 340 KM w normalnych warunkach oraz 360 KM w trybie overboost, wykorzystując Launch Control. Maksymalny moment obrotowy wynosi 563 Nm. To wszystko pozwala mu rozpędzić się do 100 km/h ze startu zatrzymanego w 5,7 s, a Vmax wynosi 220 km/h. Oszczędność na wadze, dzięki rezygnacji z silnika na przedniej osi oraz niezbędnego osprzętu dla napędu na obie osie, Macan jest o 110 kg lżejszy, a jego maksymalny zasięg (WLTP) wzrósł do 641 km. Akumulator pozostaje ten sam – 95/100 kWh netto/brutto.

Macan 4S

Wypełniający lukę pomiędzy modelami 4 i Turbo, Macan 4S ma nowy silnik na tylnej osi, o średnicy 230 mm i aktywnej długości 150 mm, oraz 600-amperowy falownik SiC. Silnik na osi przedniej jest niezmieniony względem modeli 4 i Turbo. To wszystko pozwala Macanowi 4S generować 448 KM z overboostem do 516 KM. Launch Control dodatkowo wpływa na maksymalny moment obrotowy, który tutaj wynosi 820 Nm. To wszystko przeliczamy na 4,1 s „do setki” oraz Vmax wynoszący 240 km/h. Zasięg (WLTP) w cyklu mieszanym ustalono na 606 km.

Nowy Porsche Macan zaprezentowany! [galeria 120+ zdjęć]

Macan 4S w seryjnym wyposażeniu ma PASM (Porsche Active Suspension Management), adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, PTV Plus (Porsche Torque Vectoring) oraz skrętną tylną oś. Po więcej informacji na temat jego 800-woltowej architektury oraz czasów ładowania zapraszam do archiwum.

To nie wszystko

Wszystkie odmiany Macana otrzymają teraz nowy lakier Slate Grey Neo, a do oferty dodano 20-calowe felgi Macan S i nowy pakiet stylistyczny Offroad (na zdjęciach powyżej). Ten ostatni zwiększa kąt natarcia do 17,4° przy podniesionym zawieszeniu pneumatycznym (mniej przy zawieszeniu standardowy) oraz zwiększa prześwit „normalnego” ustawienia pneumatyki o 10 mm (do 195 mm).

Porsche oferuje pakiet z elementami w dwóch odcieniach: Vesuvius Grey lub w kolorze nadwozia. Odpowiednie lakierowane wykończenie otrzymują przedni zderzak, osłony progów, panele dyfuzora oraz relingi dachowe. W ofercie dostępne są również dopasowane wyglądem 21-calowe obręcze o off-roadowym wzornictwie, utrzymane w kolorze Vesuvius Grey. W przypadku klientów, którzy wybiorą pakiet stylistyczny Offroad z elementami w kolorze nadwozia, polakierowane zostają również listwy boczne. Relingi dachowe można zamówić w kolorze czarnym, srebrnym lub Turbonite (ten ostatni wyłącznie dla Turbo).

W modelach Macan, Macan 4 i Macan 4S off-roadowy przedni zderzak z wstawką w kolorze Vesuvius Grey jest dostępny także osobno. Kąt natarcia zwiększa się tutaj podobnie jak w przypadku pakietu stylistycznego Offroad.

Oba nowe warianty Macana można już zamawiać – dostawy rozpoczną się w drugiej połowie roku 2024 – a ceny startują od 370 tys. za Macana i 416 tys. za Macana 4S.

Wojtek Pietrusiewicz

Wydawca, fotograf, podróżnik, podcaster – niekoniecznie w tej kolejności. Lubię espresso, mechaniczne zegarki, mechaniczne klawiatury i zwinne samochody.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .