Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Tesla Model 3 – model Performance Dual Motor All-Wheel Drive ma przyspieszać w 3,5 sekundy do 96 km/h

Tesla Model 3 – model Performance Dual Motor All-Wheel Drive ma przyspieszać w 3,5 sekundy do 96 km/h

6
Dodane: 7 lat temu

Elon Musk wczoraj opublikował pierwszych kilka istotnych informacji na temat przyszłych wariantów Tesla Model 3, czyli wersji wyposażonych w dwa silniki elektryczne, co nie tylko poprawia jego osiągi, ale również zapewnia napęd na obie osie.

Tesla Model 3 Dual Motor All-Wheel Drive

Tesla zastosuje tutaj dwa różne rodzaje silników elektrycznych. Tylna oś będzie dalej napędzana przez silnik prądu stałego o działaniu ciągłym1, a na przedniej zamontowany zostanie silnik trójfazowy prądu przemiennego2. Model 3 w wersji AWD będzie oferował ten sam zasięg, co model z napędem na tył i większą baterią3, czyli około 310 mil oraz będzie przyspieszał do 96 km/h w 4,5 sekundy i pozwoli osiągnąć maksymalną prędkość 140 mph / 224 km/h. Koszt tej opcji względem modelu z napędem na jedną oś będzie wynosił 5000 USD.

Tesla Model 3 Performance Dual Motor All-Wheel Drive

Do Modelu 3 Performace dobierane będą najlepsze egzemplarze tych samych silników stosowanych w modelu AWD, aby Tesla miała pewność, że będą spełniały ich zapotrzebowanie na moc. Przyspieszenie do 96 km/h na wynieść 3,5 sekundy i zapewnić prędkość maksymalną wynoszącą 155 mph / 248 km/h. Zasięg 310 mil pozostanie bez zmian. Dodatkowo, ten model ma otrzymać spojler z włókien węglowych, 20″ felgi i opcję wnętrza z białą skórą.

Ciekawostką jest fakt, że w przypadku uszkodzenia jednego z dwóch silników elektrycznych, w obu powyższych modelach, samochód będzie potrafił jechać dalej (czyt. do serwisu o własnych siłach).

Tesla Model 3 Standard Range Tesla Model 3 Long Range Tesla Model 3 Dual Motor AWD Tesla Model 3 Performance Dual Motor AWD
Zasięg 220 mil / 352 km (szacowane EPA) 310 mil / 496 km (szacowane EPA) 310 mil / 496 km (szacowane EPA) 310 mil / 496 km (szacowane EPA)
Przyspieszenie 0-96 km/h 5,6 s 5,1 s 4,5 s 3,5 s
Vmax 130 mph / 208 km/h 140 mph / 224 km/h 140 mph / 224 km/h 155 mph / 248 km/h

Szybkie jak BMW M3

Elon również powiedział, że Model 3 Performance Dual Motor All-Wheel Drive będzie miał cenę zbliżoną do BMW M3 – ta ma wynieść 78 tys. USD – ale będzie o 15% szybciej przyspieszał i będzie się miał lepszy „handling”. Na koniec dodał, że „pobije wszystko w swojej klasie na torze”. Jeśli to ostatnie ma się odnosić do BMW M3 konkretnie, wraz z samochodami w tej samej klasie co M3, czyli takie auta jak Mercedes C63 AMG i Audi RS4, to obawiam się, że właściciele się zawiodą – nie widzę takie możliwości, szczególnie na torze, gdzie amerykańskie hamulce najzwyczajniej na świecie odmawiają posłuszeństwa dosyć szybko (konkurencja ma w opcji hamulce ceramiczne, odporne na wysokie temperatury), a bateria lubi się przegrzewać. Dla przykładu, Model S nie jest w stanie przejechać jednego okrążenia Nürburgringu bez wejścia w tryb awaryjny, spowodowanym zbyt wysoką temperaturą akumulatorów. Jeśli jednak Elon miał na myśli inne samochody elektryczne w klasie Modelu 3, to obawiam się, że Model 3 nie ma z czym konkurować w tym segmencie, więc jego twierdzenie będzie jak najbardziej prawdziwe.


Największym minusem Modelu 3 dla mnie jest to, że samochód ten wygląda jakby stał na szczudłach – jest zdecydowanie zbyt wysoko zawieszony, co ładnie ukrywają oficjalne zdjęcia prasowe.

Na szczęście istnieją już alternatywy w kwestii zawieszeń. Dla przykładu, Unplugged Performance oferuje obniżenie samochodu poprzez wymianę samych sprężyn (co niestety nie jest optymalne, ale na pewno tanie). Mają dwie wersje – powyżej widać obniżenie „moderate”, czyli o 3,81 cm (1,5″)…

Jest też opcja „low”, czyli obniżenie o 5.31 cm (2,1″), która nadaje autu zdecydowanie bardziej agresywny charakter.

Optymalnie chciałbym zobaczyć tutaj zawierzenie pneumatyczne, takie jak w Modelu S, z opcją płynnej regulacji wysokości, co przyda się szczególnie na naszych śpiących policjantach.

  1. Switched reluctance, partial permanent magnet motor.
  2. AC induction motor.
  3. Nazwany Long Range.

Wojtek Pietrusiewicz

Wydawca, fotograf, podróżnik, podcaster – niekoniecznie w tej kolejności. Lubię espresso, mechaniczne zegarki, mechaniczne klawiatury i zwinne samochody.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .

Komentarze: 6

Stara Bateria 18650, wymiary 18 mm x 65 mm ) tak jak nazwa :)
Nowa Bateria 2170, wymiary też jak nazwa 21 mm x 70 mm (highest energy density on the market and the use of less cobalt).
https://evannex.com/blogs/news/tesla-s-new-2170-cell-packs-more-power
https://www.youtube.com/watch?v=mNk5l_3vGR8

Komentarze ludzi którzy mają obie tesle
I found it interesting that my Model S was charging at 360 mph and had full cooling running while my Model 3 was charging at 460 mph and no battery cooling running. There appears to be a significant difference in heat build up between the older Model S/X battery design and the newer Model 3 battery design.

Pneumatic:
Elon Musc wypowiedział się na Twiterze że Smart Air Suspension będzie za niedługo dostępna w modelach z większą baterią. Wersja jak jak Modelu S/X która orientuje się na podstawie GPS i Map kiedy ma podnieść lu opuścić. Zapamiętuje też upodobania klientów.

Tak na szybko znalazłem tylko artykuł po niemiecku:
http://www.autobild.de/artikel/tesla-model-3-2018-infos-5215630.html

Pozdrawiam

ps. ten text:

“bateria lubi się przegrzewać. Dla przykładu, Model S nie jest w stanie przejechać jednego okrążenia Nürburgringu bez wejścia w tryb awaryjny, spowodowanym zbyt wysoką temperaturą akumulatorów”

to brzmi jak cytowanie NIEMIECKICH gazet które na każdym kroku chcą ośmieszyć i zdeklasować KAŻDEGO konkurenta ich przemysłu motoryzacyjnego.

Po aferze VW każdy powinien sobie zdać sprawę z tego, że Niemcy dzisiaj potrafią dużo i długo kłamać, a do tego połowa mediów (gazety samochodowe) należą lub są pod wpływami koncernów samochodowych.

Jeśli się informować, to lepiej mediami z krajów które nie produkują samochodów.

Pozdrawiam

Niestety współczesne elektryki dalej maja problem żeby zawieźć nas na wakacje. Zbyt mały zasięg, długi czas ładowania, brak infrastruktury. Hybrydy typu plug in sprawują się jeszcze gorzej. 30 km i trzeba uruchamiać silnik żeby baterie podładować, a wtedy spalanie mamy min 15l/100km. Do tego dochodzą problemy z jakoscia. Model 3 to jakaś tragedia często wysmiewana przez recenzentów.

Elektryczne samochody to jeszcze daleka droga. Pierwsze cena samego auta, trzy krotnie wyższa od spalinowego. Drogie długi czas ładowania a szybka utrata energii. Trzy kosztowna i nadal niedostępna infrastruktura. Problem w bateriach, słaby zasięg dlugi czas ładowania , a w przypadku awarii kosmiczne ceny napraw. Noe naprawi tego ktoś kto nie ma intymne pojęcia. Dam silnik elektryczny jest prosty zwykły klatkowy sterowany zmienną częstotliwością. Skomplikowany jest układ sterowania napędem. Dla przykładu baterie o pojemności 200kwH moc silnika 160 KW. Zasieg pojazdu w normalnych warunkach 120-140 km. Dane dotyczą autobusu Solaris Elektric. Waga pięciu baterii o łącznej pojemności 200 kWh to blisko 2,5 tony.

Piszecie tutaj o Polsce, a to kraj trzeciego świata w wielu kwestiach. Teraz jestem na Florydzie i tutaj po ulicach jeździ multum Tesli. Jakoś nikt nie narzeka że zasięg słaby i trudno się naprawia.
Elektryki to przyszłość i to niezbyt odległa.