iMagazine

Hipoteza „X”

25/07/2017, 09:30 · · · 2

Apple opublikowało wczoraj kolejny, świetny w ostatnim czasie, klip reklamowy. Tym razem do odegrania roli głównego bohatera zaangażowano samego Dwayne’a Johnsona – znanego m.in. z serii „Szybcy i Wściekli”. O samym klipie pisał wczoraj szerzej Paweł Okopień. Ja chciałbym zwrócić uwagę na jeden, drobny detal, który Apple ukryło w samym tytule tej reklamy.

„X”

Jak wiemy i z niecierpliwością wyczekujemy, w tym roku przypada dziesiąta rocznica zaprezentowania światu, przez Steva’a Jobsa – iPhone’a. Oczekiwania branży i rynku są bardzo wysokie. Zwłaszcza w kontekście jubileuszowego, trzeciego z nowych modeli, które gigant z Cupertino ma zaprezentować już na jesieni tego roku.

Ma być horrendalnie drogi, naszpikowany funkcjami wybiegającym o kilka lat w przód i zapewne niepozbawiony wad eksperymentalmnego wieku dziecięcego. Do czego Apple zdążyło nas już przyzwyczaić. Ma być też wyjątkowy i wyjątkowo się nazywać.

Od pierwszych pogłosek o jego rzekomej nazwie, najbardziej przemawia do mnie właśnie „iPhone X” – jak rzymska cyfra dziesięć. „X” kojarzy się w popkulturze także z nadprzyrodzonymi zdolnościami i tajemnicą (Z Archiwum X, X-Men). Zaprezentowany dziś klip, w którym główny bohater jest – można powiedzieć, superbohaterem codzienności, w której towarzyszy mu Siri, nosi nazwę The Rock X Siri Dominate the Day.

Zwróćcie uwagę na font, którego użyto do zapisu litery „X”. Tak, to ten sam, który znajduje się na pudełkach iPhone’a oraz na tyłach urządzeń, w wersji Light.

Siri time

Podczas gdy nadal nie mamy pewności co do umiejscowienia lub szerzej – obecności, Touch ID w jubileuszowym iPhone oraz gdy Apple mocno skręciło w kierunku AR, wydaje się prawdopodobnym, że firma wykorzysta jeszcze bardziej możliwości swojego asystenta głosowego. Zwłaszcza w połączeniu z HomePodem. Autentykacja Autoryzacja z wykorzystaniem głosu? Przywitaj się z iPhone, a ten będzie gotów do pracy? Więcej dyktuj, mniej pisz? Biometria wykorzystywana jest od dawna w aplikacjach mobilnych.

Być może „X” z dzisiejszego klipu jest tylko przypadkiem, ale wg mnie może stanowić delikatną zapowiedź kierunku, w którym zmierza najpopularniejszy smartfon świata. Czas pokaże.

Jedno muszę przyznać Apple: Ich marketing w tym roku odrobił lekcję. To zupełnie inny poziom niż w ostatnich latach. Sam Johnson mawia: „Jeśli Cię kocham, to pokaże Ci to każdego dnia. W małych rzeczach i w dużych.” Gdy zobaczyłem go dziś w klipie Apple, nie mogłem nie przytoczyć Wam tego zdania. Nie, nie chciałbym dożyć czasów z filmu Her, ale wiecie co? Są raczej nieuniknione.


Krzysztof Kołacz

Pasjonat Apple. Redaktor iMagazine.pl. Account Executive w Miquido. 🎙 Podcaster: www.boczemunie.pl. Mówca publiczny Toastmasters International. Perfekcjonista. 👉 www.krzysztofkolacz.pl


2
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
Krzysztof Sebastian KołaczAdalbert Freeman Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Adalbert Freeman
Gość
Adalbert Freeman

Czy za kwotę jaką się zapowiada powyżej 5k zł nie lepiej zrobić więcej niż tylko posiadać telefon? Ja wolałbym wyjechać na miesiąc na Sri Lankę czy do Indii. Sa miejsca gdzie nawet i dwa miesiące … ostatnio spałem za 7$ za noc na bliskim wschodzie.

Krzysztof Sebastian Kołacz
Gość

Propsuję.

Dbamy o Twoją prywatność

Od dnia 25 maja 2018 r. dostosowujemy naszą działalność do nowego Rozporządzenia Unii Europejskiej o Ochronie Danych Osobowych (RODO).

Zaktualizowaliśmy naszą Politykę Prywatności, aby udzielić Ci bardziej szczegółowych informacji, w jaki sposób iMagazine.pl chroni twoją prywatność, oraz w jaki sposób możesz korzystać ze swoich praw odnośnie danych osobowych.

Kliknij w poniższy link, aby zapoznać się z zaktualizowaną Polityką Prywatności.

Dziękujemy, że jesteś z nami,
redakcja iMagazine

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ OK