Co słychać w temacie Apple Car?
W ostatnim czasie pojawiło się sporo nowych doniesień nt. Apple Car. Wszystko zaczęło się od Kia Motors, w które Apple ma zainwestować 3,6 miliarda dolarów w produkcję samochodów dla Apple.
Kia Motors, w ramach planowanej współpracy produkcyjnej między obiema firmami, jak podaje koreański zakład DongA Ilbo (za pośrednictwem Bloomberga), miałaby budować Apple Car w swoim zakładzie w USA w Georgii.
Apple może podpisać umowę z Kia już 17 lutego, w celu wprowadzenia Apple Car w 2024 r., chociaż ten termin jest wcześniejszy niż wskazywały wcześniejsze doniesienia. Apple i Kia zamierzają produkować 100 000 pojazdów rocznie, kiedy rusza produkcja.
Apple Car wyprzedza harmonogram o lata – może zadebiutować w przyszłym roku
Było wiele doniesień o partnerstwie między Apple i Hyundai, a wcześniejsze raporty sugerowały, że to właśnie marka Hyundai Kia zajmie się produkcją. Wcześniej w styczniu Korea IT News poinformowała również, że pojazdy elektryczne produkowane przez Apple będą prawdopodobnie tworzone w fabryce Kia w Georgii.
Kiedy po raz pierwszy pojawiły się plotki o rozmowach Hyundaia z Apple, Hyundai potwierdził, że prowadzi te rozmowy, ale później zrewidował oświadczenie i usunął wzmiankę o Apple.
Możliwa specyfikacja Apple Car:
prędkość max 260 km/h, 483 km zasięgu,
80% naładowania w 18 minut
Nowy raport znanego analityka Apple, Ming-Chi Kuo, potencjalnie dostarcza wielu informacji na temat specyfikacji Apple Car. Potwierdza tym samym ostatnie doniesienia, że Hyundai będzie kluczowym partnerem produkcyjnym Apple Car, ale dodaje, że pojazd będzie korzystał z podwozia samochodu elektrycznego firmy, znanego jako E-GMP.
Hyundai zaprezentował to zawieszenie kilka miesięcy temu. Deklarowany zasięg wynosi 483 km przy pełnym naładowaniu, a szybkie ładowanie zapewnia do 80% pojemności w ciągu 18 minut. Zasięg możesz zwiększyć nawet o kolejne 100 km za pomocą zaledwie 5 minut szybkiego ładowania.
Dane dotyczące prędkości maksymalnej i przyspieszenia są również imponujące. Arkusz danych technicznych Hyundaia podaje, że prędkość maksymalna wynosi 260 km/h, a czas od 0 do 100 km/h to mniej niż 3,5 sekundy.
Odświeżona Tesla Model S i Model X – nowe wnętrze, nowy napęd
Należy jednak zauważyć, że dane te dotyczą „wysokowydajnego modelu” podwozia. Nie wiadomo również, jakie są założenia dotyczące całkowitej masy i osiągów aerodynamicznych gotowego samochodu. Możliwe, że te liczby są osiągalne tylko przy bardzo opływowym, lekkim korpusie lub w ramach laboratoryjnych testów podwozia.
Podwozie to jest przeznaczone wyłącznie do pojazdów typu BEV (elektrycznych na baterie), a nie do pojazdów hybrydowych. Oto jak opisuje to Hyundai. Więcej szczegółów tutaj.
Choć uzyskanie pewnych wstępnych specyfikacji Apple Car jest ekscytujące, bądźmy realistami. Proces produkcji Apple Car zajmie jeszcze wiele lat. Sądzę, że samochodu nie zobaczymy (zamówimy) wcześnej niż w 2024 roku, a kupimy (odbierzemy) dopiero w okolicach 2026.
Wszystko to, może jeszcze ulec zmianie. Tymczasem na koniec krótka, ale pozytywna informacja od Tesli.
Następny samochód Tesli otrzyma wsparcie dla Apple CarKey
Wyciekł dokument Tesli FCC udostępniony przez The Verge, który sugeruje, że następne samochody Tesli będą obsługiwać Ultra Wideband, technologię wbudowaną w najnowsze iPhone’y i pojazdy, która pozwala otwieranie samochodu za pomocą smartfona lub Apple Watcha.
Tesla we wrześniu przedstawiła dokumentację dotyczącą nowych breloków, kontrolera i punktów końcowych, które zostaną zainstalowane wewnątrz ramy i kabiny pojazdu. Niektóre z nich obsługują komunikację ultraszerokopasmową. Tesla używa opartej na standardach implementacji Ultra Wideband, więc powinien być kompatybilny z modelami iPhone’a 11 i iPhone 12, które obsługują tę technologię (dzięki obecności układu U1).
W tej chwili Apple używa układu U1 do kierunkowej funkcji AirDrop i do interakcji z HomePod mini wyposażonym w U1 do przekazywania utworów. W przyszłości Apple ma używać układu U1 do AirTags, oraz lepszej integracji z pojazdami, o czym wspominał Tim Cook.
Obecnie Apple CarKey wspierają wybrane modele BMW, a kolejne (np. elektryczne iX) mają zadebiutować jeszcze w tym roku.
Komentarze: 1
czy samochód będzie posiadał koła kierownicę i siedzenia? 😂