Porsche 911 zachowa silnik spalinowy na najbliższą dekadę, ale elektryczne samochody będą stanowiły 80% sprzedaży marki w 2030 r.
Olive Blume – szef Porsche – potwierdził, że 911-tka zachowa spalinowy silnik na najbliższą dekadę, ale już w następnej generacji możemy spodziewać się rozwiązań hybrydowych.
Koncepcja 911-tki nie pozwala na pełną elektryfikację, ponieważ mamy silnik z tyłu, a gdybyśmy umieścili tam baterie, to nie dałoby się prowadzić samochodu. W tej dekadzie (…) 911 pozostanie samochodem z silnikiem spalinowym i jest jeszcze za wcześnie, abyśmy wiedzieli co wydarzy się w 2030.
Cały czas myślimy o elektryfikacji, np. bardzo sportowej hybrydyzacji, dla 911-tki. Może w następnym modelu. Już pracujemy nad tym pomysłem. Możecie sobie wyobrazić bardzo sportowy system, jak ten znany z 919 (…).
… powiedział Oliver Blume w wywiadzie dla Autoblog.
Potwierdził też, że firma przewiduje, że 80% ich sprzedaży w 2030 roku będą modele elektryczne, a 911-tka będzie stanowiła większość pozostałych 20%.
Porsche obecnie ma dwa elektryczne samochody w swojej ofercie – Taycana oraz jego odmianę Cross Turismo. Wiemy już, że następny Macan, który ma debiutować w 2022 r., będzie w 100% elektryczny. Możliwe też, że doczekamy się kolejnych odmian Taycana, a elektryczna odmiana Cayenne’a powinna pojawić się również w najbliższych latach.