Coraz więcej osób wybiera alternatywną przeglądarkę na iOS
Jedną ze zmian, które Apple musiał wprowadzić, aby zachować zgodność z unijną ustawą o rynkach cyfrowych (DMA), było przedstawienie klientom listy przeglądarek internetowych dla systemu iOS podczas jego konfiguracji. Przeglądarki muszą być wymienione w losowej kolejności, aby Safari nie było wyróżnione.
Właściciele iPhone’a w Europie są teraz proszeni przez system iOS o wybranie domyślnej przeglądarki internetowej podczas pierwszej konfiguracji urządzenia. Należy wyświetlić listę 11 najpopularniejszych przeglądarek, a ich kolejność musi być losowa. Własnej przeglądarki Safari, Apple nie może w żaden sposób wyróżnić.
To samo dotyczy telefonów z Androidem, gdzie przeglądarka Google Chrome nie jest traktowana w żaden specjalny sposób.
Przeglądarka Brave odnotowała gwałtowny wzrost zainteresowania po wprowadzeniu zmiany w iOS 17.4, a Reuters podaje, że to samo dotyczy innych przeglądarek. W tym Opery, o czym pisaliśmy.
Wszystkie sześć wiodących przeglądarek odnotowało wzrosty instalacji w UE od czasu debiutu iOS 17.4.
Dla przykładu, założona w 2016 r. firma Aloha, która reklamuje się jako skupiająca się na prywatności alternatywa dla przeglądarek należących do dużych technologii, ma średnio 10 mln użytkowników miesięcznie i zarabia na płatnych subskrypcjach, zamiast sprzedawać reklamy poprzez śledzenie użytkowników.
Wcześniej UE była naszym rynkiem numer cztery, teraz jest numerem dwa.
– powiedział w wywiadzie dla Reuters dyrektor generalny Aloha Andrew Frost Moroz.