Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Startuje innogy go! w pełni elektryczny car sharing w Warszawie

Startuje innogy go! w pełni elektryczny car sharing w Warszawie

Norbert Cała
norbertcala
4
Dodane: 6 lat temu

Po zeszłorocznych testach, innogy Polska komercyjnie uruchamia pierwszy w Warszawie i największy w Polsce, w pełni elektryczny car sharing. Jest to jeden z największych takich car sharingów w Europie, większym może się pochwalić tylko Stuttgart i Madryt.

Komercyjny start usługi nazwanej innogy go! odbędzie się jutro, czyli 3 kwietnia. Wynajem aut elektrycznych na minuty będzie dostępny oczywiście przez aplikację, która pojawi się w App Store i Google Play w dniu jutrzejszym lub dziś wieczorem. Do dyspozycji warszawiaków i turystów przekazanych zostanie docelowo aż 500 elektrycznych samochodów BMW i3. Na start będzie ich ponad 250. Dodatkowo niedługo na ulicach pojawi się 30 szybszych modeli BMW i3s, których wynajem będzie droższy.

Koszt przejazdu BMW i3 w usłudze innogy go! wynosi 1,19 zł za minutę, zaś BMW i3s – 1,49 zł za minutę. Nie ma dodatkowych opłat za przejechane kilometry. Maksymalny dzienny koszt, to zaś odpowiednio 239 zł i 299 zł. Każdy będzie mógł sprawdzić jak działa usługa za 1 grosz, tyle bowiem będzie kosztowała pierwszy, promocyjny 15 minutowy przejazd. Jeśli spowodujemy wypadek w czasie jazdy z naszej winy to mimo, że samochody są ubezpieczone, nasz udział własny wyniesie 1000 zł.

Szkoda jedynie, że w samochodach nie ma na wyposażeniu kabla do ewentualnego naładowania samochodu “na działce” poza miastem, jeśli się tam wybierzemy. Realny zasięg BMW i3 to 180km. Aby nie blokować samochodami publicznych stacji ładowania innogy buduje w tym celu oddzielną infrastrukturę ładowania oraz rozwija sieć publiczną aby przyczynić się do rozwoju segmentu e-mobility.

Klienci car sharingu od innogy będą także mieli zapewniony serwis związany z ładowaniem aut elektrycznych. innogy wykorzysta do tego celu dedykowaną sieć 30 punktów ładowania, tzw. superchargerów o mocy 50kW każdy. Stacje są w stanie w pełni naładować BMW i3 w 50 minut. Opcjonalnie, możliwe będzie podłączenie auta przez użytkownika do jednej z ogólnodostępnych stacji ładowania innogy na terenie Warszawy i okolic. Dostarczana do obydwu typów stacji energia pochodzi w całości z odnawialnych źródeł energii pozyskanej z wiatru. innogy Polska zakupiła Gwarancję Pochodzenia na wolumen w wysokości 2 GWh, do wykorzystania do końca 2019 roku. W kolejnych latach trwania usługi, planowane jest utrzymanie tej strategii wsparcia OZE. Lista stacji dostępna jest na mapie w aplikacji mobilnej innogy go! Docelowo firma rozpoczęła budowę w Warszawie sieci 500 ogólnodostępnych punktów ładowania. Będzie ona zaprojektowana tak, aby punkty ładowania znajdowały się w najdogodniejszych dla Klientów częściach miasta – zarówno w jego ścisłym centrum, jak i w okolicach osiedli mieszkaniowych oraz centrów biznesowych. Do tej pory innogy udostępniała mieszkańcom Warszawy i okolic 36 punktów ładowania.

Norbert Cała

Jedno słowo - Geek.

norbertcala
Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .

Komentarze: 4

Problem właśnie z tymi samochodami taki że nie naładujesz w domu z gniazdka, natomiast zainteresowały mnie same koła tych beemek, czy to alusy z kołpakami, czy alusy bez śrub ? no bo przecież nie stalówki z deklami :)

Problem właśnie z tymi samochodami taki że nie naładujesz w domu z gniazdka, natomiast zainteresowały mnie same koła tych beemek, czy to alusy z kołpakami, czy alusy bez śrub ? no bo przecież nie stalówki z deklami :)