Naprawa tylnej szyby iPhone’a 12, bez wymiany całego urządzenia, jest już możliwa
Apple (oraz serwisy) jest już w stanie naprawiać pęknięte tylne szkła w iPhone’ach 12 Pro bez konieczności wymiany całego urządzenia.
W zeszłym miesiącu poinformowaliśmy, że Apple wprowadzi nową metodę naprawy tego samego urządzenia dla modeli iPhone 12 mini i iPhone 12. Teraz Apple oficjalnie rozszerzyło te naprawy na iPhone’a 12 Pro i iPhone’a 12 Pro Max.
Sklepy Apple, Autoryzowani Serwisanci oraz serwisy pogwarancyjne mają dostęp do nowej części „tylny system iPhone’a”, która jest zasadniczo obudową iPhone’a zawierającą wszystkie komponenty oprócz wyświetlacza i tylnej kamery. Od tego tygodnia ta część jest dostępna dla wszystkich czterech modeli iPhone’a 12, zgodnie z notatką Apple uzyskaną przez serwis MacRumors.
Serwisy będą od teraz w stanie wymienić całą tylną część urządzenia, zachowując oryginalny wyświetlacz klienta i aparat fotograficzny. Wyświetlacz i tylna kamera iPhone’a muszą być wolne od uszkodzeń lub problemów, aby urządzenie kwalifikowało się do naprawy tego samego urządzenia (przynajmniej w ramach autoryzowanych napraw w ramach gwarancji lub rękojmi). Według Apple modele iPhone’a 12 mogą ponadto kwalifikować się do naprawy tego samego urządzenia, jeśli nie można ich włączyć lub występują problemy z płytą główną, systemem Face ID lub obudową urządzenia – takie jak pęknięta tylna szyba.
W swojej notatce Apple powtórzył, że posunięcie to wspiera ciągłe dążenie firmy do zmniejszenia śladu węglowego każdego sprzedawanego przez nią produktu.
A co jeśli skończyła się Wam gwarancja lub chcecie zaoszczędzić na wymianie np. tylnej szyby?
Co możesz jeszcze wymienić i naprawić w iPhone’ach w 2021 roku?
Jeśli wpiszecie w Google Serwis iPhone Warszawa, zapewne zostaniecie skierowani do załogi z ulicy Gagarina, co gorąco rekomendujemy!
Pamiętajcie również, że to Wy decydujecie kiedy dany sprzęt jest już dla Was niewystarczający. Powodów może być wiele, więc polecam odpowiedzieć sobie na pytanie: Czy na obecnym sprzęcie (zakładając, że działa w 100% lub będzie tak działał po ew. naprawie) nadal mogę szybko i efektywnie wykonywać swoją pracę?
Komentarze: 1
W nawiązaniu do ostatniego akapitu dodam, że niestety nie tylko my decydujemy o momencie wymianie sprzętu. Robi to także producent zaprzestając wsparcia. Na szczęście Apple jest pod tym względem proekologiczny i oferuje przynajmniej 4-letnie wsparcie, a często nawet 6-letnie. Śmiało możną więc kupić nawet używany sprzęt starszy o dwie generacje od obecnych modeli, czyli sprzed 2 lat